Afgelopen maand heeft De Maas Dienstverlening een enquête gehouden onder 103 hulpverleners. Er zijn uiteindelijk 36 reacties binnengekomen. Het gemiddelde cijfer dat wij overall hebben ontvangen is maar liefst een 8.6! Iets waar wij uiteraard erg blij mee zijn.
Onderstaand een samenvatting van de overige resultaten en ontvangen tips:
Bereikbaarheid
Over het algemeen is men tevreden over onze bereikbaarheid en gaf men ons daarvoor gemiddeld een 8,5. Voor hulpverleners is er een direct telefoonnummer. Mocht je niet in bezit van dit nummer zijn laat het ons dan weten.
Voor cliënten zijn wij dagelijks van 9.00 tot 17.00 uur bereikbaar op telefoonnummer 0181-356911. Ons streven is altijd hetzelfde dagdeel nog terug te bellen.
Professionaliteit
8.4 is het cijfer dat gemiddeld is gegeven voor onze vakkundigheid.
Bij De Maas Dienstverlening wordt de kennis up-to-date gehouden door externe en interne trainingen en opleidingen. Daarnaast stellen wij ons ten doel dat de client altijd door zijn eigen bewindvoerder te woord wordt gestaan. Mocht hij of zij niet aanwezig zijn dan zal voor adequate vervanging worden gezorgd.
Aanmelden
Vanuit de groep respondenten kwam het verzoek de wijze van aanmelden te vereenvoudigen. We zijn vanwege de toezichthouder het Landelijk Kwaliteitsbureau CBM verplicht tot het invullen van een aanvraagformulier. Daarnaast willen wij ook graag de financiële- en persoonlijke gegevens van de client ontvangen om teleurstelling bij het kennismakingsgesprek te voorkomen. Wel gaan we onderzoeken of we het aantal vragen kunnen beperken. Mocht je geen mogelijkheden om de aanvraag via het internet te doen dan is er ook een papieren versie. Deze is te downloaden en op te vragen via info@demaasdienstverlening.nl
Overige punten
Als tip hebben wij onder andere gekregen om een machtiging op te stellen ten behoeve van het gebruik van de DigiD van de client. Dit formulier is opgesteld en reeds in gebruik genomen.
Als punt is ook naar voren gekomen dat cliënten veelvuldiger persoonlijk contact wensen. Een huisbezoek is voor ons vanwege logistieke en financiële redenen niet mogelijk. De client is echter altijd welkom bij ons op kantoor. We hebben een spreekkamer dus een afspraak maken is noodzakelijk. Wel vindt er jaarlijks een persoonlijk gesprek plaats over de Rekening & Verantwoording.